教員紹介

  • 坂下 史子

    主な著書/Publications ・『クィアなアメリカ史―再解釈のアメリカ史・2』(共訳、勁草書房、2023年) ・『アメリカ黒人女性史―再解釈のアメリカ史・1』(共訳、勁草書房、2022年) ・『私たちが声を上げるとき—アメリカを変えた10の問い』(共著、集英社新書、2022年) ・「記憶の抑圧と歴史の書き換え—タルサ人種虐殺を例に」、兼子歩・貴堂嘉之編著『「ヘイト」に抗するアメリカ史—マジョリティを問い直す』(彩流社、2022年) ・『よくわかるアメリカの歴史』(共編著、ミネルヴァ書房、2021年) ・Transpacific Correspondence: Dispatches from Japan’s Black Studies (共編, Palgrave Macmillan, 2019) ・「人種暴力の記憶化と写真—『沈黙の行進』 から 『黒人の命も大切』 運動へ」、ウェルズ恵子編著『ヴァナキュラー文化と現代社会』(思文閣出版、2018年) ・「人種的〈他者〉としての黒人性—アメリカの人種ステレオタイプを例に」、兼子歩・貴堂嘉之編著『「ヘイト」の時代のアメリカ史—人種・民族・国籍を考える』(彩流社、2017年) ・「アメリカの歴史と現在—ヒップホップにみる公民権運動の記憶」、町田哲司監修、柏原和子・松原陽子編著『変容するアメリカの今』(大坂教育図書、2015年) ・“Lynching across the Pacific: Japanese Views and African American Responses in the Wartime Antilynching Campaign,” in William Carrigan and Christopher Waldrep, eds., Swift to Wrath: Lynching in Global Historical Perspective (University of Virginia Press, 2013) ・“The Politics of Sexuality in Billie Holiday’s ‘Strange Fruit,’” in Evelyn M. Simien, ed., Gender and Lynching: Politics of Memory (Palgrave Macmillan, 2011)   その他/Others ・「ベル・フックスを学び直すこと—学問の自由とブラック・フェミニズムの実践」、ベル・フックス著、里見実監訳、朴和美・堀田碧・吉原令子訳 『学ぶことは、とびこえること—自由のためのフェミニズム教育』 (解説、ちくま学芸文庫、2023年) ・「米国の知られざる虐殺事件 裕福な黒人居住区は壊滅した」 『朝日新聞デジタル』(インタビュー、2021年7月27日) ・「大坂なおみ選手の 『棄権』 とは何だったのか、日本で報じられない 『抗議の背景』」 『現代ビジネス』(寄稿、2020年9月9日)<続きを読む>
  • 東郷 公德

    ・『シェイクスピアは楽しい』(上智大学出版、2005)<続きを読む>
  • Gavin Ken Furukawa

    For a more complete list see: https://researchmap.jp/7000023339 Furukawa, G., & Sakamoto, M. (2024). ‘Not just English’: Identity and positionality among Japanese bilingual returnees. In T. Mammadova (Ed.), Academic mobility through the lens of language and identity, global pandemics, and distance internationalization: Multidisciplinary perspectives (pp. 83-93). Routledge. Furukawa, G. (2023). Wearing embarrassment: Television discourse and the ideologies of T-shirt English in Japan. International Journal of the Sociology of Language, 2023(284), 83-105. https://doi.org/10.1515/ijsl-2022-0085 Furukawa, G. (2023). The widening road: Constructions of gay Japanese men on YouTube. In S. Salenius (Ed.) Gender in Japanese Popular Culture: Rethinking Masculinities and Femininities (pp. 151-174). Palgrave MacMillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-12942-1_6 Sakamoto, M. & Furukawa, G. (2022). ‘Native speakers <続きを読む>
  • Marc Kaufman (マーク カウフマン)

    主な著書 Publications ・”Marauder With Flag: A Short Story.” Narrative Magazine. Story of the Week 2019. Web. https://www.narrativemagazine.com/issues/stories-week-2018-2019/story-week/marauder-flag-marc-kaufman ・”The Mountain Dog. A Short Story.” Silk Road Review. Issue 18, Fall 2017. Print. Kaufman-Mountain Dog-Issue 18 ・”The Usual Pain. A Short Story.” Isthmus Review. October 2017. Web. ・”Language in the Round” The Font: A Literary Journal for Language Teachers. May 2017. Web. http://thefontjournal.com/language-in-the-round/ ・”Sensory Science. A Short Story.” F(r)iction Online. March 2017. Web. https://frictionlit.org/sensory-science/ ・”London. A Short Story.” TYO Mag. June 2013. Web. ・”Is it Okay to be Okay Again? Tokyo One Year Later.” Narrative Magazine. 24 April 2012.Web. http://www.narrativemagazine.com/issues/stories-week-2011-2012/story-week/it-okay-be-okay-again-marc-kaufman  ・Making Choices and Encouraging Adaptation in the Classroom.’ Asia University Center For English Language Education Journal, Volume 19, 2011. ・‘Exploring Student Perceptions Of <続きを読む>
  • Robert MacIntyre (ロバート マッキンタイヤー)

    MacIntyre, R. (2017). The Use of Personal Pronouns in the Writing of Argumentative Essays by EFL Writers. RELC Journal, 003368821773013. doi:10.1177/0033688217730139 MacIntyre, R. (2017). Review of the book Integrating video into pre-service and in-service teacher training, Pier Giuseppe Rossi, Laura Fedeli (Eds.). System (66), 180-182 MacIntyre, R. (2017). Should I boost or should I hedge: the use of hedges and boosters in the writing of argumentative essays by Japanese university students. In Hatipoglu, C, Akbas, E., Bayyurt, Y. (Eds.), Metadiscourse in Written Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts (pp.57-84). Frankfurt: Peter Lang MacIntyre, R. (2015). New Challenge: Speaking and Listening (S&L) Course Development for Stream 4 Students. Language Research Bulletin. Retrieved from http://lrb.info.icu.ac.jp/home/lrb-volume-30-2015. MacIntyre, R. (2013). Lost in a forest all <続きを読む>
  • Laurence Williams

    For details of my courses and online resources for students, please see my website: https://www.laurencewilliams.net/ For a complete list of my publications, please see https://researchmap.jp/laurencewilliams?lang=en i) Edited Collections (2019) (co-edited with Alex Watson) British Romanticism in Asia: The Reception, Translation, and Transformation of Romantic Literature in India and East Asia (Palgrave Macmillan) (2017) Isabella Bird, Victorian Women’s Travel Writing, and Japan , special issue of Studies in Travel Writing 21.1 (co-edited with Steve Clark)  ii) Articles: (2020) “Daniel Defoe: Robinson Crusoe (1719) and Tour Thro’ The Whole Island of Great Britain”, in Handbook of British Travel Writing, ed. Barbara Schaff (De Gruyter, 2020), 161–180 (2020) “Western Representations of Mount Fuji in the Nineteenth Century”, <続きを読む>
  • 竹田 安裕子

    Journal Articles: Ayuko Takeda, “Filming Benevolence: U.S. Military Photography and the Internment Camp in Saipan,” Pacific and American Studies 24 (2024): 125–142. Ayuko Takeda, “Crafting Survival: Chamorro and Okinawan Women’s Camp Labor in the Northern Mariana Islands, 1944–1946,” U.S.–Japan Women’s Journal 63/64 (2023): 1–26.<続きを読む>
  • 山中美潮

    主な著書/Publications Edited Volume: 纓田宗紀, 長野壮一, 山中美潮, 宮川創, 大向一輝, 永崎研宣編『欧米圏デジタル・ヒューマニティーズの基礎知識』(文学通信、2021年)   Journal Articles: 山中美潮「アメリカ再建期の市民運動:路面電車・人種・ジェンダー」『歴史学研究』1015号(2021年):89-97頁 Mishio Yamanaka, “African American Women and Desegregated Streetcars: Gender and Race Relations in Postbellum New Orleans,” Nanzan Review of American Studies 40 (2018): 41-60. 山中美潮「アメリカ史研究とデジタル・ヒストリー」『立教アメリカンスタディーズ』40号(2018年): 41-60頁   For more, click here.   その他/Others 教員(個人ウエブサイト) https://mishioyamanaka.com デジタル・マッピング・プロジェクト “Fillmore Boys School in 1877”<続きを読む>
  • Audrey Morrell

    “Academic Reading and Writing in Stream Four: A Multi-Pronged Proposal for Change”, Jennifer Yphantides, Audrey Morrell, and David Pickles, Language Research Bulletin, ICU, Vol. 30, 2016.  “English-medium Instruction Across Majors at ICU (2008-2011): Opportunities and Constraints”, William Harshbarger, Audrey Morrell, and Timothy J. Riney, Language Research Bulletin, ICU, Vol. 26, 2011.<続きを読む>
  • Dillon Struwig

    主な著書/Publications “A ‘critical inquisition into the constitution of the intellectual faculties’: Kantian transcendental analysis and transcendental reflection in S.T. Coleridge’s Logic”, Intellectual History Review, 2022. DOI: 10.1080/17496977.2021.2017704 “Powers and Plantules: Coleridge’s Logic on the Nature of the Faculties”, Journal of Romanticism 2, 2017, 57–81. “Coleridge’s Two-Level Theory of Metaphysical Knowledge and the Order of the Mental Powers in the Logic”, Ch. 11 in Coleridge and Contemplation, ed. Peter Cheyne, with a foreword by Mary Warnock, Oxford University Press, 2017, 193–210. “‘Schelling puzzles me for ever’: Freedom, Evil, and Remorse in Coleridge’s Critical Commentary on the Freedom Essay”, The Coleridge Bulletin, NS 50, Winter 2017, 69–83. その他/Others Recent Academic Presentations “An <続きを読む>