SAIMS

文部科学省 大学の世界展開力強化事業 ~海外との戦略的高等教育連携支援~

Re-Inventing Japan Project –Support for Strategic Higher Education Cooperation with Overseas–

Student Voices



Ateneo de Manila University (ADMU)

PHILIPPINES

Spring 2014

AB Humanities/ Filipino Literature

Therese Chantal Abello

The SAIMS program not only gave me the opportunity to go to Japan, it also allowed me to understand the other cultures and people more. The program and the set-up of the university itself as a place for many international students and professors to gather provided me the perfect venue not only for meeting new friends from other countries, but also for a genuine exchange of ideas and culture that further diversify and expand my point-of-view about a lot of topics and issues. Though I did not get to join other SAIMS students in Hokkaido for the RIVERS class last August, I still learned a lot about how theories and concepts from different fields can be applied to alleviate effects of societal and environmental problems – as is the focus of the core subject called “Introduction to Trans-Disciplinary Human Development” and through other courses offered in the program.

SAIMSプログラムは、日本を訪れる機会を与えてくれただけではありません。他の文化を理解し、様々な人々と知りあうことができました。プログラムも、たくさんの国際留学生や先生方が集まる大学の環境も、申し分がなく、他国からの新たな友人に出会い、意見を交換し合い、文化交流することによって、様々なテーマや問題に対する多様な視点を身に付け、視野を広げることができました。昨年8月に北海道で行われ、SAIMSの他の留学生が参加したRIVERSクラスには、私は参加できませんでしたが、それでも、中核科目やプログラムの他の授業を通じて、多様な分野の理論やコンセプトを社会的問題や環境問題に応用し、その影響を軽減する方法について、多くを学ぶことができました。これこそまさに「学融合型人間開発入門」という中核科目のテーマでもあります。

【Couses taken at Sophia University】

Intensive Japanese 1
Cultural Encounters and Literature
A Critical Approach to Sustainable City
Introduction to Trans-Disciplinary Human Development