SAIMS

文部科学省 大学の世界展開力強化事業 ~海外との戦略的高等教育連携支援~

Re-Inventing Japan Project –Support for Strategic Higher Education Cooperation with Overseas–

Student Voices



Ateneo de Manila University (ADMU)

PHILIPPINES

2014年秋学期留学 (Fall 2014)

国際教養学部 (Faculty of Liberal Arts)

上村 沙理さん Sari Uemura

Studying at one of the promising universities in the Philippines like Ateneo De Manila gave me the chance to explore a new educational environment, culture, and system. I have met many amicable and talented professors and students who are unique to Ateneo and the Philippines. Studying alongside these people boosted my confidence and self-esteem for the future, and Ateneo constantly had talks from different companies that helped me see the possibilities ahead as an international student. I was also given the chance to see what a typical day is like for a Filipino worker at a T-shirt company. I also had the privilege to meet other Japanese exchange students who are just as passionate as I am in making a difference in a developing country. This program became a priceless education for me.

The SAIMS program is surely an opportunity to study the parts of the world outside our comfort zones and meet great people. It will allow you to experience different educations, cultures and societies first hand. As future leaders of globalization, I believe it is our privilege and obligation to know the world, paying special attention to developing countries that are expected to rise economically in the future.

アテネオ・デ・マニラ大学のようなフィリピンの主要大学のひとつで学ぶことは、私にとって、新たな教育環境、文化、制度について詳しく知る機会となりました。私は、アテネオ大学やフィリピンならではの、和やかで才能豊かな教授や学生にたくさん出会いました。これらの人々とともに学ぶことにより、将来に対する自信や自己評価も高まりました。アテネオ大学では、絶えず様々な企業の話を聞くことができます。それにより、国際留学生として、将来の可能性を考える上で役立ちました。Tシャツ会社におけるフィリピン人労働者の典型的な1日を知る機会にも恵まれました。また、私同様、発展途上国の向上に情熱を持つ、他の日本人留学生にも出会うことができました。今回のプログラムは、私にとって、何ものにも代えがたい貴重な学びとなりました。

SAIMSプログラムは、私たちが普段快適に暮らしている生活圏の外にある、世界の他の地域について学び、素晴らしい人々に出会うことができる機会です。様々な教育や文化、社会をじかに体験することができます。将来グローバリゼーションを担っていく上で、世界のことを知り、将来的に経済発展が予想される発展途上国に特別の注意を払うことは、私たちの特権であると同時に義務であると考えています。

【履修科目】

Strategies in Global Business Environment
Organizational Behavior
Export Marketing
International Business Opportunities